Wiadomości

Rusza program budowy restauracji przydrożnych Polskiego Jadła

W wyniku intensywnych działań, których celem było pozyskanie optymalnych lokalizacji dla swoich obiektów, spółka Polskie Jadło zwyciężyła w przetargu na zagospodarowanie dwóch lokalizacji MOP usytuowanych przy autostradzie A4 Zakrzów (25077,12 m2) i Podłęże (35058,12 m2). Zgodnie z umową zawartą z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, 15 stycznia br. spółka rozpoczęła budowę dwóch bliźniaczych obiektów gastronomicznych po obu stronach autostrady. Termin uruchomienia obu obiektów określony został początkowo na 30 kwietnia br., jednak w związku z zakończeniem prac budowlano-montażowych w dniu 8 marca br., termin ich uruchomienia zostanie przyspieszony. Oba obiekty wykonane zostały według tej samej autorskiej koncepcji i projektu spółki. Każdy z nich może jednorazowo obsłużyć 120 klientów.

 - To bardzo ważny moment dla naszej spółki. Po blisko dwóch latach przygotowań,  pomyślnym zakończeniu kolejnych etapów restrukturyzacji firmy oraz konsolidacji ze spółką Ko-Operator nabieramy wiatru w żagle. Rusza program „Droga” obejmujący budowę i prowadzenie naszej działalności w ramach gastronomii przydrożnej.” – powiedział Jan Kościuszko, Prezes Spółki Polskie Jadło. „Wybudowaliśmy w znakomitych lokalizacjach dwa nowe obiekty, których otwarcie przewidujemy na 15 kwietnia br. Spółka posiada również szereg innych atrakcyjnych propozycji lokalizacji dla swych obiektów. – dodał Jan Kościuszko.

Spółka planuje objęcie modułową technologią 30 analogicznych restauracji zlokalizowanych zarówno przy autostradach, jak i drogach szybkiego ruchu oraz przy stacjach benzynowych. Przydrożne restauracje działać będą pod dwiema markami stanowiącymi własność spółki: Restauracja PITSTOP BAR oraz Gościniec Polskie Jadło. Działalność prowadzona będzie w ramach spółki, część obiektów objęta zostanie franczyzą. Restauracje pod brandem PITSTOP BAR obsługiwać będą lokalizacje związane z autostradowymi parkingami oraz stanowić będą ofertę gastronomiczną dla dużych stacji paliw. Gościńce Polskie Jadło tradycyjnie powstawać będą w regionach turystycznych oraz miejscach, gdzie stanowić będą alternatywę  dla sieciowych restauracji fast-food.

 - W obecnym czasie najszybciej rozwijającym się segmentem gastronomii, rokującym zarazem największą dynamikę wzrostu jest gastronomia przydrożna, co wynika z dynamicznego wzrostu ruchu kołowego na polskich drogach. Według niektórych źródeł wartość tego segmentu rynku wynosi od kilku do kilkunastu miliardów złotych" – powiedział Jan Kościuszko.  - Współpraca z partnerem paliwowym pozwoli nam dynamicznie rozwinąć koncepcję obiektów współpracujących ze stacjami benzynowymi położonymi przy drogach krajowych i autostradach, węzłach komunikacyjnych oraz wyjazdówkach z dużych miast. Jej dopełnieniem będzie instalowanie w każdym obiekcie sklepu dla podróżnych, prowadzącego sprzedaż naszych wyrobów takich, jak tradycyjne konfitury, pasztety, smalce smakowe, różne rodzaje maseł i kiełbas  – dodał Prezes Spółki Polskie Jadło.

Tomasz Górzyński, Dyrektor ds. gastronomii i technologii w spółce Polskie Jadło powiedział:  - Na potrzeby nowej działalności opracowaliśmy specjalne menu i technologie. Dzięki nim i w oparciu o nasze wytwórnie jakość oferty będzie bardzo wysoka i co równie ważne – dokładnie taka sama dla wszystkich restauracji, co decyduje zaufaniu klientów. Bogata oferta gastronomiczna opracowana została na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń. Zawierać będzie zarówno przekąski i makarony, klasyczne dania kuchni polskiej, a wśród nich 40 rodzajów pierogów, jak i artykuły przeznaczone do konsumpcji na wynos. Jednym z naszych głównych założeń jest utrzymanie jakości Premium przy równoczesnym zastosowaniu bardzo umiarkowanych cen. Mechanizmem napędzającym sprzedaż będzie również nowatorski system lojalnościowy dla klientów opracowany w oparciu o współpracę ze stacjami paliw.

*****

Polskie Jadło S.A.  jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych podmiotów operujących w sektorze usług gastronomicznych w Polsce. Działalność powstałej w 1996 roku spółki przez 10 lat koncentrowała się na rozwoju sieci restauracji „Chłopskie Jadło”. Po ich sprzedaży w 2006 roku pozyskane środki zostały zainwestowane w budowę i zarządzanie nowymi sieciami restauracji, gościńców i pierogarni funkcjonującymi w autorskim modelu franczyzowo-operatorskim pod marką „Polskie Jadło”.
Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 roku, jest produkcja i sprzedaż ekskluzywnych wyrobów kuchni polskiej sprzedawanych obecnie pod marką „Polskie Jadło”. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjnie wyrabiane wędliny i wyroby wekowane takie jak polskie zupy, pasztety oraz inne dania gotowe. Polskie Jadło opiera swą produkcję na tradycyjnych recepturach, pozbawionych jakichkolwiek uszlachetniaczy i środków konserwujących.

Wróć